trešdiena, 2012. gada 31. oktobris

Puķkāpostu krēmzupa ar timiānu

Sastāvdaļas: 1 vidējs sīpols; 1 vai 2 seleriju kāti; puķkāposta galviņa; apm 200 ml 10% vai 5.5% saldais krējums; svaigs timiāns; jūrassāls, malti melnie pipari, 1 eko buljona kubiņš; rīvēts muskatrieksts
 
 
 
    Katliņā verdošā ūdenī ( apm. 800 g - 1 l) liek sīpolu,  sasmalcinātus seleriju kātus un puķkāpostu, pievieno buljonu un dažus timiāna zariņus. Dārzeņu formai nav īpaša nozīme, galvenais, lai tie vienlaicīgi izvārās mīksti. Pievieno sāli un piparus.  Visu vāra kamēr dārzeņi mīksti, tad zupu nedaudz atdzesē un sablenderē. Pirms blenderēšanas timiāna zariņus var izņemt ārā, ja nav pārliecības, ka tie labi sablenderēsies.  Pievieno saldo krējumu, muskatriekstu, un ja ir vajadzība,  tad zupu vēl pasāla un piparo.
Receptes pamats no cetrassezonas.lv ar manām izmaiņām -  man nepatīk iepriekš apcept sīpolus un selerīju, tādēļ izvēlos visu vārīt vienlaicīgi,  taču protams dārzeņus pirms tam var apcept sviestā vai eļļā. Un vēl - man parasti nav nekādu buljona kubiņu, tad izlīdzos tikai ar sāli un pipariem, arī tā  būs ļoti labi.

2 komentāri:

  1. vai zupiņai nav stipra timiāna smarža? Manam vīram traģiski nepatīk timiāns (bet es pa kluso gaļiņai lieku klāt :)

    AtbildētDzēst
  2. ...nu es tā neteiktu, man timiāns, rozmarīns un baziliks ir no mīļākajām garšvielām, varbūt tāpec arī nejūtu. Bet, ja zupiņu plāno pasniegt vīram, tad labāk neliec gan klāt.

    AtbildētDzēst

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...